1. leht 2-st

745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 31 Jaan 2013, 11:22
Postitas hawker
90. a. diisel Volvo 745-el on hetkel ees kahe kolviga pidurisadulad, millel üks kolb kinni roostetanud. On olemas ka 94. a. diisel 945-e ABS variandi korralikud pidurisadulad, millel aga 1 kolb.

Milline variant oleks kõige mõttekan, et säiliks võimalikult efektiivne pidurdus ka pikema aja jooksul? Kas remontida allolev sadul või visata alla 945-e omad?

Kahe kolviga sadul peaks teoreetiliselt efektiivsem olema, aga mingil põhjusel neid uuemal 945-el enam ei kasutatud. Mis põhjus see olla võis?

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 31 Jaan 2013, 11:49
Postitas Leho
Kui tahad võtta kasutusele ühe kolviga asja siis pead vahetama ka peasilindri ja teiselpool esimese ning kogu kontuuri ringi tegema.

See kahe sadula variant on dubleeritud kontuuriga. Ehk siis kui ükskõik milline piduritoru katki läheb siis säilib 70% pidurdusjõudu.
(see on tsitaat tootja poolt mitte minu väljamõeldis)

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 31 Jaan 2013, 13:48
Postitas volvo245
Leho kirjutas:Kui tahad võtta kasutusele ühe kolviga asja siis pead vahetama ka peasilindri ja teiselpool esimese ning kogu kontuuri ringi tegema.

See kahe sadula variant on dubleeritud kontuuriga. Ehk siis kui ükskõik milline piduritoru katki läheb siis säilib 70% pidurdusjõudu.
(see on tsitaat tootja poolt mitte minu väljamõeldis)

Ei ole päris nii!
See oleneb kas hetkel on autol ABS vöi mitte leho jutt käib ilma ABSsita varjandi puhul!

Mina ütleks nii et kui sul ABS on autol siis lihtne pane 940 pidurid ja köik!
Kui puudub ABS on nende 940 pidurite panek raskentatud ja taastaks pidurisadula!

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 31 Jaan 2013, 15:13
Postitas Leho
Mina pole näinud kahe kontuuri ja ABSiga asja. Aga Andres on kindlasti rohkem autosi altpoolt näinud kui mina.

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 31 Jaan 2013, 18:46
Postitas ants
Leho kirjutas:Mina pole näinud kahe kontuuri ja ABSiga asja. Aga Andres on kindlasti rohkem autosi altpoolt näinud kui mina.


Leho, Andres ju seda räägibki et kui on kahe kolviga sadulad (ilma ABS), siis sinna
ei saa ilma suurema ümberehituseta panna 945 ABS-ga sadulaid.

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 31 Jaan 2013, 20:43
Postitas supp
selle teema algataja küsimuse võtaks kokku klassikalise lausega filmist "Kaukaasia vang" :
Mul on soov osta maja, aga puuduvad võimalused, mul on võimalused osta kits, aga puuduvad soovid.... "

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 31 Jaan 2013, 21:16
Postitas hawker
Kahega variandil on jah eraldi kontuurid. Küsimus polegi niivõrd tegemise raskuses, kuivõrd kestvuses. Kartsin, et neil kahekolvilistel ongi tüüpveaks silindri "jäätumine". Mingil põhjusel need ju ühesilindriliste vastu vahetati.

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 31 Jaan 2013, 22:02
Postitas ants
hawker kirjutas:Kahega variandil on jah eraldi kontuurid. Küsimus polegi niivõrd tegemise raskuses, kuivõrd kestvuses. Kartsin, et neil kahekolvilistel ongi tüüpveaks silindri "jäätumine". Mingil põhjusel need ju ühesilindriliste vastu vahetati.


Sul on vale arusaam, vahetati nad suuremate ühesilindriliste vastu kuna lisandus ABS.
"Jäätuvad" nad kõik kui neid ei hooldata!

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 31 Jaan 2013, 22:21
Postitas volvo245
Ma pakun, et vahetati kuna teha odavam ja materjalikulu väiksem ühekolvilisel!
Ja eks ole 1 kolviline töökindlam kuna liikuvaid osi on 1 vs 2 seega on ju 1 asi vähem mis vöib törkuda ja saba anda :idea: :D
Aga jh nagu eelpool mainiti kui ei hoolda ei kesta ei see ega teine.
Pöhiline viga mis tolmukatted katki vöi on pidurivedelik vana ehk niiskus sees paneb asjad ussitama.
Ja veel kui taastad vaata hoolega mis rem. kom. kasutad kuna need odavad ei taha kesta (tolmukatted just) hinnavahe odavad saad u5 euroga aga Ate orikas 20.- tundub küll 20 kummi jullade eest palju aga kui odavad kiiresti saba annavad kas see töö ja vaev maksab vähem+materjalid (piduriöli jne)

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 31 Jaan 2013, 22:40
Postitas ants
volvo245 kirjutas:Ma pakun, et vahetati kuna teha odavam ja materjalikulu väiksem ühekolvilisel!
Ja eks ole 1 kolviline töökindlam kuna liikuvaid osi on 1 vs 2 seega on ju 1 asi vähem mis vöib törkuda ja saba anda :idea: :D
Aga jh nagu eelpool mainiti kui ei hoolda ei kesta ei see ega teine.
Pöhiline viga mis tolmukatted katki vöi on pidurivedelik vana ehk niiskus sees paneb asjad ussitama.
Ja veel kui taastad vaata hoolega mis rem. kom. kasutad kuna need odavad ei taha kesta (tolmukatted just) hinnavahe odavad saad u5 euroga aga Ate orikas 20.- tundub küll 20 kummi jullade eest palju aga kui odavad kiiresti saba annavad kas see töö ja vaev maksab vähem+materjalid (piduriöli jne)


Sulle küsimus, kas Sa tead varjanti 7-sajasel ühesilindrilist ilma ABS-ta?
Hari mind harimatut.

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 01 Veebr 2013, 00:04
Postitas volvo245
ants kirjutas:Sulle küsimus, kas Sa tead varjanti 7-sajasel ühesilindrilist ilma ABS-ta?
Hari mind harimatut.

Pole küll sellist siiamaani kohand ja 940 ilma ABSsita olen näinud ja seal kah 2 kolviga/2 voolikuga pidurisadul.

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 15 Veebr 2013, 18:50
Postitas Todu
volvo245 kirjutas:
ants kirjutas:Sulle küsimus, kas Sa tead varjanti 7-sajasel ühesilindrilist ilma ABS-ta?
Hari mind harimatut.

Pole küll sellist siiamaani kohand ja 940 ilma ABSsita olen näinud ja seal kah 2 kolviga/2 voolikuga pidurisadul.

Minu teada hakkas kahe kontuuriga juba 100 pihta (kui mitte varem) ja lõppes ABS-ga

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 16 Apr 2013, 15:00
Postitas rookierice
Ma siin suurte volvospetsidega ei vaidleks igasugu peensuste teemal, aga endal tegin mõned tähelepanekud.
Kahekolvilistel nõellaagriga (kuni 1987?) on kettamõõt, mida ühekolvilistel pole, uuemaid on suuri ja väikseid, 94 aasta 940 oli juba suurem ketas ja sealt sadula ümbertõstmine minumeelest niisama ei sobinud. Kas on erinevad sadulakandurid või erinev sadul, praegu peast ei mäleta.

Äkki kellegi jaoks on see info ka kasulik. :rolls eyes:

Muidu kahe kolviga sadul on kindlasti parem kui ühega, tehase poolt oli vahetuse põhjuseks puhtalt kokkuhoid. Ja ühe kolviga sadul on ka raskem! (säh teile vedrustamata massi)

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 16 Apr 2013, 19:57
Postitas ants
rookierice kirjutas:Kahekolvilistel nõellaagriga (kuni 1987?) on kettamõõt,

Muidu kahe kolviga sadul on kindlasti parem kui ühega, tehase poolt oli vahetuse põhjuseks puhtalt kokkuhoid. Ja ühe kolviga sadul on ka raskem! (säh teile vedrustamata massi)


Mis nõellaagritest Sa räägid?
Oled Sa neid sadulaid kaalunud?
Oled Sa näinud ABS süsteemi kus samasse sadulasse
tuleb 2 sisendit, kas ABS võrusid on ka 2?

Re: 745-e esisilla pidurisadulad.

Postitatud: 16 Apr 2013, 22:10
Postitas JaanKaer
Oot ma pidin ka just vahele torkama, et kus need laagrid veel on? Nii palju kui mina neid lammutanud olen, on kaks liikuvat detaili - kolb ja liugur.