1. leht 2-st

Käigukast.

Postitatud: 13 Mai 2011, 10:28
Postitas urulooki
Tere. Võibolla on see teema juba olnud ,aga ei leia enam üles. Lühidalt teema järgmine-
1 ja 2 käik ei lähe hästi sisse, jääks nagu kännu taha kinni. Ja siit küsimus. Kas keegi
on kunagi sünkronisaatorit vahetanud ja ka see on üldse vahetatav. Käigukangil loksu
ei ole sest alt on kõik puksid ja tihvtid vahetatud. Autoks 740 2,3 1990 a. kast M-47.
Kolmas ja neljas ja viies käik lähevad vaevata sisse.

Re: Käigukast.

Postitatud: 13 Mai 2011, 23:03
Postitas Loff
Sünkro rõngad on täitsa vahetatavad. Ma ei tea ainult, kust Sa uued saad. Ilmselt IA pakub. Kast alt ja pulkadeks!

Re: Käigukast.

Postitatud: 14 Mai 2011, 09:44
Postitas mhovi
urulooki kirjutas:Tere. Võibolla on see teema juba olnud ,aga ei leia enam üles. Lühidalt teema järgmine-
1 ja 2 käik ei lähe hästi sisse, jääks nagu kännu taha kinni. Ja siit küsimus. Kas keegi
on kunagi sünkronisaatorit vahetanud ja ka see on üldse vahetatav. Käigukangil loksu
ei ole sest alt on kõik puksid ja tihvtid vahetatud. Autoks 740 2,3 1990 a. kast M-47.
Kolmas ja neljas ja viies käik lähevad vaevata sisse.


... oli kunagi nii, et mootoripadi katki ja kogu kupatus veidi nihkes. Jamasin siduri ja ei tea millega veel aga pärast asendi korrigeerimist hakkas kõik kenasti toimima.

Re: Käigukast.

Postitatud: 14 Mai 2011, 09:49
Postitas Leho
mhovi kirjutas:
urulooki kirjutas:Tere. Võibolla on see teema juba olnud ,aga ei leia enam üles. Lühidalt teema järgmine-
1 ja 2 käik ei lähe hästi sisse, jääks nagu kännu taha kinni. Ja siit küsimus. Kas keegi
on kunagi sünkronisaatorit vahetanud ja ka see on üldse vahetatav. Käigukangil loksu
ei ole sest alt on kõik puksid ja tihvtid vahetatud. Autoks 740 2,3 1990 a. kast M-47.
Kolmas ja neljas ja viies käik lähevad vaevata sisse.


... oli kunagi nii, et mootoripadi katki ja kogu kupatus veidi nihkes. Jamasin siduri ja ei tea millega veel aga pärast asendi korrigeerimist hakkas kõik kenasti toimima.


See on kah võimalus tagumist oli siis päris võimatu sisse panna. Ise lõhkusin polstri kah sellega ära.

Re: Käigukast.

Postitatud: 14 Mai 2011, 10:18
Postitas ants
urulooki kirjutas:Tere. Võibolla on see teema juba olnud ,aga ei leia enam üles. Lühidalt teema järgmine-
1 ja 2 käik ei lähe hästi sisse, jääks nagu kännu taha kinni. Ja siit küsimus. Kas keegi
on kunagi sünkronisaatorit vahetanud ja ka see on üldse vahetatav. Käigukangil loksu
ei ole sest alt on kõik puksid ja tihvtid vahetatud. Autoks 740 2,3 1990 a. kast M-47.
Kolmas ja neljas ja viies käik lähevad vaevata sisse.


Võta käigukangi ümbert see nahk ära, seal all leiad tagurpidi käigu piiraja, keerad need poldid
lahti-nihutad piirajat niipalju et 1-2 käik sisse lähevad ja keerad poldid kinni.
Ilmselt kangi munaka puksid kulunud.

Re: Käigukast.

Postitatud: 14 Mai 2011, 22:00
Postitas rotsa
ants kirjutas:Ilmselt kangi munaka puksid kulunud.

Olen üpris kindel, et kangi munaka puksid on kulunud. Mul oli ANU'l sama jama, et I ja II käiku pidi lausa otsima.

Re: Käigukast.

Postitatud: 15 Mai 2011, 15:14
Postitas urulooki
Kangi munaka puksid hiljuti vahetatud.

Re: Käigukast.

Postitatud: 15 Mai 2011, 16:13
Postitas ants
urulooki kirjutas:Kangi munaka puksid hiljuti vahetatud.


Võta käigukangi ümbert see nahk ära, seal all leiad tagurpidi käigu piiraja, keerad need poldid
lahti-nihutad piirajat niipalju et 1-2 käik sisse lähevad ja keerad poldid kinni.

Re: Käigukast.

Postitatud: 18 Mai 2011, 15:18
Postitas urulooki
Proovisin piirajat nihutada ,tulemus suur 0.

Re: Käigukast.

Postitatud: 20 Mai 2011, 21:08
Postitas composer
Mul ka sarnane mure, ei hakka uut teemat tegema. Samasugune auto ka, 740 (B230F, 5k manuaal, 1990)- vist siis M47, pole overdrive'i.

Probleem on olnud ostmisest saadik (7 a. tagasi). Kõik probleemid algavad, kui kast on soojaks sõidetud, külmast peast peaaegu probleemi pole.

1) 2004. aastal läks 1 kord kümest tagurpidikäik raksuga sisse, nüüd 1 kord kümnest ei lähe raksuga. Ebameeldiv see hammasrataste toore kulumise heli on küll...
2) 1. käik sooja kastiga ei taha seisu pealt sisse minna, enne foori taha jäämist on tekkinud harjumus, et kui paar km/h veel sees, lükkan 1. käigu juba sisse, väikese veeremise pealt läheb probleemitult.

Muude käikudega peale 1. ja reeversi probleeme pole, ei soojalt ega külmalt.

Ise remontija pole, Autovivast öeldi, et võivad ka kasti remontida (ehk siis tundub, et sünkronisaatori rõngaste vahetus) kuid kui saaks soodsalt "uue" kasutet kasti, tuleks ehk odavam, kuna töötund ka maksab.

Ma ei tea absoluutselt, mis hinnaklassi toimiv kasutet M47 kast võiks jääda või äkki on mõni soodsam koht sünkronisaatorite putitamiseks. Loomulikult ei taha vana head 740 kasutusest välja võtta, kuid probleem on siiski aeglaselt süvenev ning tundub, et tuleks asjaga tegeleda. Hea nõu teretulnud, aitab ehk ka algset postitajat.

Re: Käigukast.

Postitatud: 23 Mai 2011, 16:38
Postitas kunglavana
kontrollida tasuks väntvõllis olevat laagrit ja siduri seisukorda,ilmselt veab üks neist käigukasti võlli kaasa, siduri lahutatud asendis.

Re: Käigukast.

Postitatud: 16 Jaan 2012, 16:12
Postitas Tuuletallaja
ants kirjutas:Võta käigukangi ümbert see nahk ära, seal all leiad tagurpidi käigu piiraja, keerad need poldid
lahti-nihutad piirajat niipalju et 1-2 käik sisse lähevad ja keerad poldid kinni.


Küsimus: kui tagumine läheb täiesti vabalt ka ilma "kraed" üles tõmbamata sisse, on ravi põhimõtteliselt sama lihtne?

Re: Käigukast.

Postitatud: 16 Jaan 2012, 22:35
Postitas ants
Tuuletallaja kirjutas:
ants kirjutas:Võta käigukangi ümbert see nahk ära, seal all leiad tagurpidi käigu piiraja, keerad need poldid
lahti-nihutad piirajat niipalju et 1-2 käik sisse lähevad ja keerad poldid kinni.


Küsimus: kui tagumine läheb täiesti vabalt ka ilma "kraed" üles tõmbamata sisse, on ravi põhimõtteliselt sama lihtne?


Just, siis on vaja seda piirajat vastu lükata et Sa ristmikult startides ei lükkaks tagurpidi käiku sisse.

Re: Käigukast.

Postitatud: 08 Sept 2012, 16:28
Postitas Tuuletallaja
Ei hakanud uut teemat tegema, kuna jutt haakub paljuski eelpool räägituga.

Täna siis juhtus närve kõditav seik, mille käigus jäi käigukang nagu lambajalg kätte ning kui üritasin ta enam-vähem endisele tasemele tagasi lükata, et natukenegi käike saaks vahetada, pani ta ludinal veel oma 10cm madalamale.
Kuna kell tagus jalaga sinna sammusesse, polnud aega keskkonsooli lahti võtta ning lõikasin selle kummilutu kangi ümbert noaga lahti, et näha, mis karul kõhus ja mis tagant väljas. Plaat, millele reeversi piiraja kinnitub oli lahti, kangi munakas otsapidi õues. Kuidagi moodi sain munaka ülespoole, et ta plaadi all istuks ja plaadi surusin ka käepäraste vahenditega enam-vähem kinni. Hea, et 8 padrun omast käest võtta oli, timmisin piiraja ka ilusti paika, nüüd aga mõned küsimused, mille kohapealt paluks, et daamid ja härjad kaasamõtleksid ning tarkust jagaksid:
1) Kuidas kinnitub see piiraja alune plaat toetava raami külge? Jooniselt paistab see plaat natuke teise kujuga ning ei saa päris täpselt aru, kuidas ta sinna kinnituma peaks, praegu on igatahes vasakpoolne "hammas" oma pesas, kuid tagumine serv veid üles turritamas. Ei julge väga vägivallatseda.
2) Kas ma sain õigesti aru, et kangi munakas istub selle toetava raami ja eelpool mainitud plaadi vahel? See eeldaks siis, et plaat oleks korralikult kinni edaspidiste üllatuste vältimiseks.
3) Kui uut kummilutut/nahka peale panema hakkan, siis palju mul keskkonsooli lammutada tuleb? Teisisõnu, kuidas ma selle kummi hoidva plaadi (joonisel 28a) lahti saan?

See joonis ei tundu vist 7-sajase M47 kohta olema...
GR-36385.jpg

Re: Käigukast.

Postitatud: 08 Sept 2012, 16:40
Postitas Leho
Se 28a on kinni kere küljes 4ja 10mm poldiga. Ainult selle keskkunsooli kate tuleb ära võtta.
pilt minu lahtivõetud konsoolist
Pilt