1. leht 1-st

Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 08 Juun 2010, 13:00
Postitas Juhan
Eile jamasin jälle mootori kallal ja see viskas lõplikult kopa ette. Nimelt põletab mu vana diisel üha rohkem õli ja suitseb täiesti hullumeelselt, piinlik on juba sõita sellisega. Ilmselt on õlirõngad läbi, lugesin selle probleemi kohta mingilt lehelt. Seega olen hakanud mõtlema mootorivahetusele, aga kas see on mõtekas või tasub olemasolev ära remontida? Plokikaas on muidu sirge ja pragudeta, kompressioon 22-24 bar (green booki järgi normis). Mootor on intercooleriga turbodiisel.

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 08 Juun 2010, 13:05
Postitas SassGuss
Kas sul karteri tuulutus on sisselaskesse ühendatud? Kas turps ajab palju õli? Kui turpsi parandada, ja karteri tuulutuse vastu maad, siis on palju parem. Ja veel mootorit regullida sinna takka... Mmmm...

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 08 Juun 2010, 13:07
Postitas SassGuss
P.S. AGA!!! Kui plaanid ise sellega sõita, siis igal juhul oma moto korda!!!

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 08 Juun 2010, 13:34
Postitas mel
No ikka on mõistlik kap.rem. teha. Kui kindla koha leiad siis tead ka mida saad. Mootori vahetusel võid ju samasuguse või hullema otsa sattuda. Kap. rem. läheb ilmselt maksma sinna 15-20K kanti (kui muidugi ise tegija mees pole).
Mul omal ajal oli sama lugu -- õli põletas 10L/10000km peale.
Aga kompressioon peaks sellel olema minu teada 30 bar ringis.

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 08 Juun 2010, 13:39
Postitas Iceman
Kap. remonti kindlasti mõistlikum teha, kui iseendale teed. Teise motoga on lotomäng, et kas saad korraliku (loe reeglina ei saa). Jõudu tööle. Pole see asi nii hirmus midagi. :)

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 08 Juun 2010, 15:26
Postitas kaak
Olen ise 2,4td moto kapremontinud (uued kolvid, plokk 3. rem mõõtu puuritud, plokikaane lihv. Uued klapipuksid ja MB 124 uued pihustid peale) ütleks et tasus ära küll.
Sinupuhul on kindlasti samm 1 turbo kontroll. (vaata kas sisselaske kolle või torud on seest õlised paksult, mujalt kaudu ta seda õli mootorisse ei lohistaks (peale karterituulutuse/ õlirõngaste.)

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 08 Juun 2010, 16:37
Postitas Juhan
Turboga on selline piinlik lugu et sellel pole võlli sees, eelmisel omanikul (vanaisal :D) soovitasid "autobaasi mehed" võlli ära võtta, õnneks keevitasid keskelt mingi plaadi ette et toss sisselaskesse päris ei jookseks. Õli ei saa turbo võtta sest õli pealevoolu toru sai juba varem ära võetud ja äravoolule panin ma ka igaks juhuks plekitüki ette et sealtkaudu midagi turbosse ei immitseks. Lekkeid turbo juures ei ole. Uut olen ka vaikselt otsinud, aga veel edutult. Raske jalaga ma pole nii et saab hetkel ilma ka hakkama.

Karteri tuulutuse pärast olen ise küll natuke mures. Kogu sisselase on õline (jumal teab kui palju õli veel intercooleris on), suur osa põletatavast õlist ongi nähtavasti blow by tulemusena seal sees. Selle kohta leidsin hiljuti hea õpetuse (http://d24t.com/showthread.php?t=107) õli karterigaasidest välja filtreerimiseks. Maha seda lasta ei taha, see pole eriti öko, siis tossaks kapoti alt ja õli kuluks ikkagi. Selle filtriga saaks õli tagasi mootorisse juhtida.

Kompressiooni koha pealt nii palju, et kui remondiks lähebki, vahetan ikka kõik rõngad ära (+ õlipumba tihend jms); see, et praegu on kompressioon veel normi piires, annab lootust, et plokk lootusetult kulunud ei ole. Rõngase vahetusega peaks ju midagi paranema. Green Bookist võetud miinimum on muideks 21,5 bar.

Remondi osas ka nii palju et kindlasti tahan ise võimalikult palju tööd ära teha, vana mootori kapitaalremont mehaaniku poolt tundub hullumeelsus. Suvevaheaeg ees, midagi peab ju teha ka olema ;)

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 08 Juun 2010, 17:02
Postitas Sax
Turboga on selline piinlik lugu et sellel pole võlli sees

Naljamehed :lol:
Milleks sel autol siis veel intercooler veel vahel on (pole nagu midagi coolida eriti)?
Sisselasketorustiku võiks siis juba veel pikemaks ehitada (näiteks kera aiakastmisvoolikut vahele ühendada)?
Ainuüksi turbo puhumise puudumine on vilets näitaja, aga selle pika sisselasketraktiga tekib veel selline vaakum, et peabki endale igast praost õli sisse imema (näiteks sisselaskeklapi puksi vahelt, kus normaalsel turboautol on ülerõhk)
Kui muidu on tuuningu "stage 0" mootori kordategemine, siis praegusel juhul soovitaks küll hingamise vabamaks tegemist.
Või ikka 1,5k välja käia ja pruugitud puhur osta, ning mootor üritada häälde panna.

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 08 Juun 2010, 19:32
Postitas Juhan
Kui vaakumi pärast võtab õli, siis peaks ju suits ära kaduma, kui cooleri voolik sisselaskekollektori küljest ära võtta, aga suits jääb ikka alles. Midagi peab silindrite sees ka lekkima. Plokikaanel vahetati klapisääretihendid kunagi ära ja sealt ei tohiks õli tulla.

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 08 Juun 2010, 20:00
Postitas kirsipuu
http://www.d24t.com/showthread.php?t=91
AFC- under boost fuel enrichment device...
See tarkus ka, et vana õliga võib sõita, aga umbes õhufiltriga mitte.
Praegusel juhul on sul kogu sellest turbo blokeerimisest limiteeritud õhuvool ja suurendatud kütuse pritsimine.

Küsi Henk'i käest mis tunne on maika mootoris sõita.

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 08 Juun 2010, 21:39
Postitas vanapeer
Juhan kirjutas:turbol... soovitasid "autobaasi mehed" võlli ära võtta, õnneks keevitasid keskelt mingi plaadi ette


Soovitan alustada selle autoga "külaseppade insener-tehniliste lahenduste muuseumi" aga sõitmiseks liisida endale kõige töökindama margi kuulsusega toyots.

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

Postitatud: 09 Juun 2010, 18:14
Postitas SassGuss
Ja kui aretad tursi külge, siis ära unusta coolerit õlist tühjaks valada, muidu läheb lõhkuma. Ei tea kuidas see sõidukal välja näeb, aga SCANIA'l see näeb välja päääris hirmus, ja korvi tükkid lendavad mööda Eestimaad...