Küsimus mootorikohta
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
Küsimus mootorikohta
Tere. Vaja jälle targemate abi. Osadel B230K mootoritel on jagaja nukkvõlliotsas, aga osadel mootoriplokkiküljes. Küsimus selline kas nukkvõll on asendatav teisega või ei. Probleem selline, et auto jääb detoneerima ja arvan, et mootori ülemine osa on kulunud, kuna mootori käimisel on ka klapi lagin ja arvan, et klappide reguleerimine ei aita. (Minu omal jagaja nukki otsas aga teise varjandi täiskomplektne ülemineosa on olemas.)
- kaak
- Jupp traati ja väljamaa näpitsad
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
detonatsiooni tekkimine: ebaökonoomne põlemine-> tahm-> tahma hõõgumine-> detonatsioon.
uuri detanatsiooni tekkepõhjuseid mootoris- vale süüteaeg võib ka detanatsiooni tekitada kuna põlemine ei ole täielik(näiteks põleb kütus veel edasi isegi kui väljalaske klapp on juba uuesti suletud) tekib tahm mis ladestub plokikaane survekambrise ja kolvi peale. samuti tekib siis klapi klobin kui on näiteks liiga varajane või liiga hiline süüde.
kindlasti on sul küünlad tahmased(peaksid olema valged või helepruunid)
kontrolli oma jagaja üle- ehk on seal sees näiteks süsi ära kulunud või pinnad seest tahmased.
egas volvol nüüd need nukkvõllid ka päris saiast pole tehtud et kuluma hakkavad kohe. kuluvad muidugi siis kui ei ole tavaks õli valada mootorisse vms.
lugemist:
http://en.wikipedia.org/wiki/Detonation
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
ps- kõige ägedamat detonatsiooni tean diislitel, kus hõre mootor hakkab alt õli võtma (surve karteris ja surub kolvi vahelt kergelt õli sisse) siis õli hakkab põlema nagu diisel ja mootor järjest kogub pöördeid kuni käib üle võlli(ega ta siis õigel ajal ka nüüd ei pruugi plahvatada ja lammutab nii kepse, vänta, kolbi, klappe jms...
uuri detanatsiooni tekkepõhjuseid mootoris- vale süüteaeg võib ka detanatsiooni tekitada kuna põlemine ei ole täielik(näiteks põleb kütus veel edasi isegi kui väljalaske klapp on juba uuesti suletud) tekib tahm mis ladestub plokikaane survekambrise ja kolvi peale. samuti tekib siis klapi klobin kui on näiteks liiga varajane või liiga hiline süüde.
kindlasti on sul küünlad tahmased(peaksid olema valged või helepruunid)
kontrolli oma jagaja üle- ehk on seal sees näiteks süsi ära kulunud või pinnad seest tahmased.
egas volvol nüüd need nukkvõllid ka päris saiast pole tehtud et kuluma hakkavad kohe. kuluvad muidugi siis kui ei ole tavaks õli valada mootorisse vms.
lugemist:
http://en.wikipedia.org/wiki/Detonation
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
ps- kõige ägedamat detonatsiooni tean diislitel, kus hõre mootor hakkab alt õli võtma (surve karteris ja surub kolvi vahelt kergelt õli sisse) siis õli hakkab põlema nagu diisel ja mootor järjest kogub pöördeid kuni käib üle võlli(ega ta siis õigel ajal ka nüüd ei pruugi plahvatada ja lammutab nii kepse, vänta, kolbi, klappe jms...
1800s T5
e36 T5
e36 T5
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking on ehk antud juhul asjakohasem artikkel.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96
Küünlad hiljuti vahetatud, jagajakaan sai sügisel uus peale ja sissepritsemootorit ei ole. (Mul pealearetatud 2,0-se Ford Sierra karpa.) Kuna vennal Granada siis sain temakäest karpa. Sierral ja Granadal üks ja sama mootor. Granada peal töötas sama karpa laitmatult. Siis peab hakkama mootorist tahma välja ajama. Tänud kõigile.
- kaak
- Jupp traati ja väljamaa näpitsad
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
võta klapikambri kaas maha ja saad üle vaadata endal need nuka ja klapivahed, igal nukal need vahed natukene erinevad aga peaksid jääma 0,15... 0,35 kanti kõik. samuti näed siis seda ka et kas on midagi väga hullult kulunud.
ettevaatlikult lahti tehes peaks isegi tihend jääma piisavalt terve et samaga tagasi panna.
ettevaatlikult lahti tehes peaks isegi tihend jääma piisavalt terve et samaga tagasi panna.
1800s T5
e36 T5
e36 T5
Re: Küsimus mootorikohta
Kas keegi viitsiks seletada,kuidas käib klappide regleerimine,tööriistad mida vaja jne.
Re: Küsimus mootorikohta
2TEP60 kirjutas:Kas keegi viitsiks seletada,kuidas käib klappide regleerimine,tööriistad mida vaja jne.
Lehtkaliiber ja reguleerseibid!
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
- volvofriik
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 362
- Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27
Re: Küsimus mootorikohta
Väikesed kummirõngad kah,mis käivad klapitaldriku ja tõukuri alla.Kui need on surnud,lagiseb ka nii,mis kole.
See tuli küll hilja,ent ehk on mõnele tulevikus kasulik.
See tuli küll hilja,ent ehk on mõnele tulevikus kasulik.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist