Küsimus mootorikohta

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

AIVAR369
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 04 Mär 2008, 19:19

Küsimus mootorikohta

PostitusPostitas AIVAR369 » 08 Juul 2009, 15:24

Tere. Vaja jälle targemate abi. Osadel B230K mootoritel on jagaja nukkvõlliotsas, aga osadel mootoriplokkiküljes. Küsimus selline kas nukkvõll on asendatav teisega või ei. Probleem selline, et auto jääb detoneerima ja arvan, et mootori ülemine osa on kulunud, kuna mootori käimisel on ka klapi lagin ja arvan, et klappide reguleerimine ei aita. (Minu omal jagaja nukki otsas aga teise varjandi täiskomplektne ülemineosa on olemas.)

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 08 Juul 2009, 15:40

Nukkvõllil peab olema otsas risti soon, siis saad panna otsmisele jagajale.
Kas sul sissepritsemootorit pole võtta? Saaks kütikulu alla ja närve säästa.

Detoneerima jääb siis, kui küünlad paksult tahmased või liiga kuuma klassiga ja teine põhjus see, et väljasuretusklapp ei sulge peadüüsi.
:unibrow:

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1005
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas kaak » 08 Juul 2009, 18:11

detonatsiooni tekkimine: ebaökonoomne põlemine-> tahm-> tahma hõõgumine-> detonatsioon.


uuri detanatsiooni tekkepõhjuseid mootoris- vale süüteaeg võib ka detanatsiooni tekitada kuna põlemine ei ole täielik(näiteks põleb kütus veel edasi isegi kui väljalaske klapp on juba uuesti suletud) tekib tahm mis ladestub plokikaane survekambrise ja kolvi peale. samuti tekib siis klapi klobin kui on näiteks liiga varajane või liiga hiline süüde.

kindlasti on sul küünlad tahmased(peaksid olema valged või helepruunid)
kontrolli oma jagaja üle- ehk on seal sees näiteks süsi ära kulunud või pinnad seest tahmased.

egas volvol nüüd need nukkvõllid ka päris saiast pole tehtud et kuluma hakkavad kohe. kuluvad muidugi siis kui ei ole tavaks õli valada mootorisse vms.


lugemist:

http://en.wikipedia.org/wiki/Detonation
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

ps- kõige ägedamat detonatsiooni tean diislitel, kus hõre mootor hakkab alt õli võtma (surve karteris ja surub kolvi vahelt kergelt õli sisse) siis õli hakkab põlema nagu diisel ja mootor järjest kogub pöördeid kuni käib üle võlli(ega ta siis õigel ajal ka nüüd ei pruugi plahvatada ja lammutab nii kepse, vänta, kolbi, klappe jms...
1800s T5
e36 T5

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

PostitusPostitas ddig » 09 Juul 2009, 02:21

http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking on ehk antud juhul asjakohasem artikkel.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

AIVAR369
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 04 Mär 2008, 19:19

PostitusPostitas AIVAR369 » 09 Juul 2009, 19:39

Küünlad hiljuti vahetatud, jagajakaan sai sügisel uus peale ja sissepritsemootorit ei ole. (Mul pealearetatud 2,0-se Ford Sierra karpa.) Kuna vennal Granada siis sain temakäest karpa. Sierral ja Granadal üks ja sama mootor. Granada peal töötas sama karpa laitmatult. Siis peab hakkama mootorist tahma välja ajama. Tänud kõigile.

AIVAR369
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 04 Mär 2008, 19:19

PostitusPostitas AIVAR369 » 10 Juul 2009, 15:07

Eile õhtul vaatasin küünlaid kõik ilusti puhtad ja valged. Eelmised mis maha võtsin olid kah ilusti puhtad kakao pruunid. (vahetasin sest ei teadnud kuna neid viimati vahetatud oldi.)

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 10 Juul 2009, 15:30

No vähemalt karpa on normaalne. Ma arvan et mootor seest pole tahmane, kui küünlad kakaod. Järgmine põhjus wikidest?
:unibrow:

kollane
Foorumlane
Postitusi: 50
Liitunud: 17 Juun 2006, 21:28
Asukoht: lehetu

PostitusPostitas kollane » 10 Juul 2009, 18:06

mul müüa pritsemootor 1500-
51989968
Lehetu hobiautokeskus

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1005
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

PostitusPostitas kaak » 10 Juul 2009, 19:33

võta klapikambri kaas maha ja saad üle vaadata endal need nuka ja klapivahed, igal nukal need vahed natukene erinevad aga peaksid jääma 0,15... 0,35 kanti kõik. samuti näed siis seda ka et kas on midagi väga hullult kulunud.
ettevaatlikult lahti tehes peaks isegi tihend jääma piisavalt terve et samaga tagasi panna.
1800s T5
e36 T5

AIVAR369
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 04 Mär 2008, 19:19

PostitusPostitas AIVAR369 » 13 Juul 2009, 11:44

Tänud kõigile vastajatele teen mida soovitasite. Pritsemootoripeale ei tahaks raha välja käia, kuigi kõik kiidavad neid. Tänan siiski pakkumast.

Kasutaja avatar
2TEP60
Foorumlane
Postitusi: 55
Liitunud: 11 Apr 2010, 21:56

Re: Küsimus mootorikohta

PostitusPostitas 2TEP60 » 18 Sept 2010, 18:51

Kas keegi viitsiks seletada,kuidas käib klappide regleerimine,tööriistad mida vaja jne.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4962
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Küsimus mootorikohta

PostitusPostitas Loff » 18 Sept 2010, 19:02

2TEP60 kirjutas:Kas keegi viitsiks seletada,kuidas käib klappide regleerimine,tööriistad mida vaja jne.


Lehtkaliiber ja reguleerseibid!
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: Küsimus mootorikohta

PostitusPostitas volvofriik » 10 Jaan 2011, 23:06

Väikesed kummirõngad kah,mis käivad klapitaldriku ja tõukuri alla.Kui need on surnud,lagiseb ka nii,mis kole.
See tuli küll hilja,ent ehk on mõnele tulevikus kasulik.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist