Diisli kapremont või uus mootor?

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas Juhan » 08 Juun 2010, 13:00

Eile jamasin jälle mootori kallal ja see viskas lõplikult kopa ette. Nimelt põletab mu vana diisel üha rohkem õli ja suitseb täiesti hullumeelselt, piinlik on juba sõita sellisega. Ilmselt on õlirõngad läbi, lugesin selle probleemi kohta mingilt lehelt. Seega olen hakanud mõtlema mootorivahetusele, aga kas see on mõtekas või tasub olemasolev ära remontida? Plokikaas on muidu sirge ja pragudeta, kompressioon 22-24 bar (green booki järgi normis). Mootor on intercooleriga turbodiisel.

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas SassGuss » 08 Juun 2010, 13:05

Kas sul karteri tuulutus on sisselaskesse ühendatud? Kas turps ajab palju õli? Kui turpsi parandada, ja karteri tuulutuse vastu maad, siis on palju parem. Ja veel mootorit regullida sinna takka... Mmmm...
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas SassGuss » 08 Juun 2010, 13:07

P.S. AGA!!! Kui plaanid ise sellega sõita, siis igal juhul oma moto korda!!!
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???

Kasutaja avatar
mel
Kreisi postitaja
Postitusi: 454
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:45
Asukoht: Saue/Tallinn

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas mel » 08 Juun 2010, 13:34

No ikka on mõistlik kap.rem. teha. Kui kindla koha leiad siis tead ka mida saad. Mootori vahetusel võid ju samasuguse või hullema otsa sattuda. Kap. rem. läheb ilmselt maksma sinna 15-20K kanti (kui muidugi ise tegija mees pole).
Mul omal ajal oli sama lugu -- õli põletas 10L/10000km peale.
Aga kompressioon peaks sellel olema minu teada 30 bar ringis.
V70 D5, 120kw, aut - 2002.a (müüdud)
850 estate -96.a. 2,0L aut. -- 7 kohta!! (müüdud)
740 estate - 87.a. 2,4 TD manual+OD (müüdud)
240 estate - 82.a. 2.0L bens. manual+OD (müüdud)

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas Iceman » 08 Juun 2010, 13:39

Kap. remonti kindlasti mõistlikum teha, kui iseendale teed. Teise motoga on lotomäng, et kas saad korraliku (loe reeglina ei saa). Jõudu tööle. Pole see asi nii hirmus midagi. :)

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1005
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas kaak » 08 Juun 2010, 15:26

Olen ise 2,4td moto kapremontinud (uued kolvid, plokk 3. rem mõõtu puuritud, plokikaane lihv. Uued klapipuksid ja MB 124 uued pihustid peale) ütleks et tasus ära küll.
Sinupuhul on kindlasti samm 1 turbo kontroll. (vaata kas sisselaske kolle või torud on seest õlised paksult, mujalt kaudu ta seda õli mootorisse ei lohistaks (peale karterituulutuse/ õlirõngaste.)
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas Juhan » 08 Juun 2010, 16:37

Turboga on selline piinlik lugu et sellel pole võlli sees, eelmisel omanikul (vanaisal :D) soovitasid "autobaasi mehed" võlli ära võtta, õnneks keevitasid keskelt mingi plaadi ette et toss sisselaskesse päris ei jookseks. Õli ei saa turbo võtta sest õli pealevoolu toru sai juba varem ära võetud ja äravoolule panin ma ka igaks juhuks plekitüki ette et sealtkaudu midagi turbosse ei immitseks. Lekkeid turbo juures ei ole. Uut olen ka vaikselt otsinud, aga veel edutult. Raske jalaga ma pole nii et saab hetkel ilma ka hakkama.

Karteri tuulutuse pärast olen ise küll natuke mures. Kogu sisselase on õline (jumal teab kui palju õli veel intercooleris on), suur osa põletatavast õlist ongi nähtavasti blow by tulemusena seal sees. Selle kohta leidsin hiljuti hea õpetuse (http://d24t.com/showthread.php?t=107) õli karterigaasidest välja filtreerimiseks. Maha seda lasta ei taha, see pole eriti öko, siis tossaks kapoti alt ja õli kuluks ikkagi. Selle filtriga saaks õli tagasi mootorisse juhtida.

Kompressiooni koha pealt nii palju, et kui remondiks lähebki, vahetan ikka kõik rõngad ära (+ õlipumba tihend jms); see, et praegu on kompressioon veel normi piires, annab lootust, et plokk lootusetult kulunud ei ole. Rõngase vahetusega peaks ju midagi paranema. Green Bookist võetud miinimum on muideks 21,5 bar.

Remondi osas ka nii palju et kindlasti tahan ise võimalikult palju tööd ära teha, vana mootori kapitaalremont mehaaniku poolt tundub hullumeelsus. Suvevaheaeg ees, midagi peab ju teha ka olema ;)

Kasutaja avatar
Sax
Kreisi postitaja
Postitusi: 374
Liitunud: 09 Dets 2005, 13:48
Asukoht: TLN

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas Sax » 08 Juun 2010, 17:02

Turboga on selline piinlik lugu et sellel pole võlli sees

Naljamehed :lol:
Milleks sel autol siis veel intercooler veel vahel on (pole nagu midagi coolida eriti)?
Sisselasketorustiku võiks siis juba veel pikemaks ehitada (näiteks kera aiakastmisvoolikut vahele ühendada)?
Ainuüksi turbo puhumise puudumine on vilets näitaja, aga selle pika sisselasketraktiga tekib veel selline vaakum, et peabki endale igast praost õli sisse imema (näiteks sisselaskeklapi puksi vahelt, kus normaalsel turboautol on ülerõhk)
Kui muidu on tuuningu "stage 0" mootori kordategemine, siis praegusel juhul soovitaks küll hingamise vabamaks tegemist.
Või ikka 1,5k välja käia ja pruugitud puhur osta, ning mootor üritada häälde panna.

Kasutaja avatar
Juhan
Kõva postitaja
Postitusi: 186
Liitunud: 30 Juul 2009, 11:56
Asukoht: Tartu

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas Juhan » 08 Juun 2010, 19:32

Kui vaakumi pärast võtab õli, siis peaks ju suits ära kaduma, kui cooleri voolik sisselaskekollektori küljest ära võtta, aga suits jääb ikka alles. Midagi peab silindrite sees ka lekkima. Plokikaanel vahetati klapisääretihendid kunagi ära ja sealt ei tohiks õli tulla.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas kirsipuu » 08 Juun 2010, 20:00

http://www.d24t.com/showthread.php?t=91
AFC- under boost fuel enrichment device...
See tarkus ka, et vana õliga võib sõita, aga umbes õhufiltriga mitte.
Praegusel juhul on sul kogu sellest turbo blokeerimisest limiteeritud õhuvool ja suurendatud kütuse pritsimine.

Küsi Henk'i käest mis tunne on maika mootoris sõita.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas vanapeer » 08 Juun 2010, 21:39

Juhan kirjutas:turbol... soovitasid "autobaasi mehed" võlli ära võtta, õnneks keevitasid keskelt mingi plaadi ette


Soovitan alustada selle autoga "külaseppade insener-tehniliste lahenduste muuseumi" aga sõitmiseks liisida endale kõige töökindama margi kuulsusega toyots.
:unibrow:

Kasutaja avatar
SassGuss
Kreisi postitaja
Postitusi: 492
Liitunud: 16 Juul 2007, 11:53
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe...
Kontakt:

Re: Diisli kapremont või uus mootor?

PostitusPostitas SassGuss » 09 Juun 2010, 18:14

Ja kui aretad tursi külge, siis ära unusta coolerit õlist tühjaks valada, muidu läheb lõhkuma. Ei tea kuidas see sõidukal välja näeb, aga SCANIA'l see näeb välja päääris hirmus, ja korvi tükkid lendavad mööda Eestimaad...
V70 2.5 TDI Aut. 99a. Turbo Kuur
744 D2.4 M47 90a. Eakas
745 D2.4 M47 88a. Troll
944 D24TIC 91a. TurboPeldik
744 mingi bensu motoga. Nahhuj mul seda vaja???


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline