Volvo 440 CO

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Volvo 440 CO

PostitusPostitas wonwolf » 25 Apr 2011, 22:09

Selline asi siis, et ülevaatusel probleemiks liialt kõrge CO tase. Kõik muu normis.

Muidu kirjutatakse midagi sellist selle kohta:
Tekib siis, kui mootori silindrisse tuleva segu koostises on liiga vähe hapnikku. Hapniku kogust võib mõjutada aga ummistunud õhufilter ja drosselklapi asend (kinni või avatud), muidugi ka suletud asendisse unustatud õhuklapp mängib oma osa. Suurenenud CO kogus tekib, kui tegemist on liiga rikka seguga. Mootori tööiga sõltub silindritesse saabuva segu koostisest. Heitgaasides sisalduv CO kogus on suurim küttesegu põlemise ajal silindrites. Õhuga kokkupuutel CO reageerib suhteliselt kiiresti süsinikdioksiidiks CO2.

Et küsimus, et kuidas asja korda saaks?
Kas kellelgi kogemusi, et kas võib sisselaske õhu temp. andur segast panna või õhulugeja...
Et äkki kellelgi kokkupuuteid?

Tänud ette!

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas wonwolf » 26 Apr 2011, 18:38

Ja lisaks kas keegi teab, kus võidakse Tallinna-Rapla kandis teha küttesegu reguleerimist ja mis hinnaga?

Kasutaja avatar
anto123
Foorumi veteran
Postitusi: 1146
Liitunud: 21 Okt 2008, 13:46
Asukoht: pärnu mk
Kontakt:

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas anto123 » 26 Apr 2011, 19:03

wonwolf kirjutas:Ja lisaks kas keegi teab, kus võidakse Tallinna-Rapla kandis teha küttesegu reguleerimist ja mis hinnaga?

Mul krutiti samas ülevaatuse punktis audil kütusesegu paika, vana vaatas ekraanilt numbreid ja kruttis paika. Raha ei tahtnud.
Volvo S80 2,5td 99a

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas Moose » 26 Apr 2011, 19:07

Aga mida sa täispritsel reguleerid? :)

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas wonwolf » 26 Apr 2011, 19:11

Moose kirjutas:Aga mida sa täispritsel reguleerid? :)


Heh.. Ülevaatuse vana soovitas keerata, ütles et segu on liiga rikas.
Ise ka mõtlen, et mida kõike teha, et näit normi saada.
Või siis nagu keegi kuskil soovitas, et enne sisseminekut minut hoida pöördeid 4000 ringis.
Sest muidu kat näitab valesti jne.
Samas üv-l lükkavad nagunii toru sumpsi ja hakkab ketrama seal 4500-5500 pöörde ringis.

Kuigi ütles kohe kui toru ära pani, et näed.. Juba niisama on näit liiga kõrge.. Ja ma pole gaasi veel andnudki.

Kasutaja avatar
anto123
Foorumi veteran
Postitusi: 1146
Liitunud: 21 Okt 2008, 13:46
Asukoht: pärnu mk
Kontakt:

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas anto123 » 26 Apr 2011, 19:16

Moose kirjutas:Aga mida sa täispritsel reguleerid? :)

Mida ta kruttis seda ei tea, kuskilt pritsungi pea juurest torx otsaga kruvikaga kruttis ja sai väga heaks. Juhe oli sumpsis ja numbrid jooxid tal ekraanil ja sai päris heax. masin hakkas peale ülevaatust isegi kütust mõistlikult võtma.
Volvo S80 2,5td 99a

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas wonwolf » 26 Apr 2011, 19:23

Ise olen rahuliku sõiduga, kui kütust vaja säästa, seega linnas 5.käiguga seal kus saab.
Aga kulu selline, et maanteel u. 6l/100km ja linnas 8-9l/100km.
Peaks ju norm kulu olema sellise 1,7 75kW mootori puhul..

Kasutaja avatar
baxxter
Foorumi veteran
Postitusi: 2026
Liitunud: 13 Jaan 2007, 22:06
Asukoht: tartumaa, Nõo
Kontakt:

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas baxxter » 26 Apr 2011, 23:30

siis 3 tarka sõna, peenestada, peenestada, peenestada :D
Ise lasen oma autol korra nädalas vähemalt 7000-ni 2 käiguga, on maantee kiirus käes ja mootor ka hingab vabalt :)
PS: ärge arvake et tapan autot, üv punktis iga aasta olnud näit super, co nagu uuel autol :D
Ahjaa, autol all volvo originaal summuti, alates torukollektorist kuni tagumise sumpa otsani, kus ka ainuke tõsisem korrosioon :D
Pilt
Volvo 850 GLT universaal 2.5 1993 (125kw) MÜÜDUD
Volvo S60 bensiin, manuaal 2001 (103kw) Müüdud
Volvo C30 1.8f bens manuaal (ökopill :D)
Subaru B9 tribeca, 2006 180kw, pereauto
53364298

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4028
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas taavi » 27 Apr 2011, 08:27

baxxter kirjutas:iga aasta olnud näit super, co nagu uuel autol :D
Ahjaa, autol all volvo originaal summuti, alates torukollektorist kuni tagumise sumpa otsani, kus ka ainuke tõsisem korrosioon :D
Pilt


Täpselt sama siin :P Uut otsa ka ei taha panna, sest äkki siis rooste tüdineb seal roostetamast ja hakkab mujalt roostetama :P
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas Moose » 27 Apr 2011, 12:24

anto123 kirjutas:
Moose kirjutas:Aga mida sa täispritsel reguleerid? :)

Mida ta kruttis seda ei tea, kuskilt pritsungi pea juurest torx otsaga kruvikaga kruttis ja sai väga heaks. Juhe oli sumpsis ja numbrid jooxid tal ekraanil ja sai päris heax. masin hakkas peale ülevaatust isegi kütust mõistlikult võtma.

Kui tegu oli audiga.. pakun, et äkki oli tegu monopritsega? Vähemalt volvol ei saa küll mittemidagi reguleerida seal kui tegu täispritsega.

Aga jah kui nii ökotaja oled, siis mine võta tanklast 98 küts sisse ja mine lase torud puhtaks kusagil. Minul pole samuti co probleeme olnud, on küll maru täpselt piirides aga siiski ja mootor saab ka pidevalt hingata minu käes :D :D

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas wonwolf » 27 Apr 2011, 14:09

Käisin täna teises kohas üv-l ja vana siis enne mõõtmist gaasitas nii 3500 pöörde juures kuskil 2-3min ja siis tulid tulemused nii, et tühikäigul CO oli 0.005 ja pööretega oli 0.055.
Lambda näit oli nati kõrge miski 1.215, aga ütles et tee summuti tihedaks ehk mul tagant on enne pütti summutajas väike auk kus tahmab ka.

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas wonwolf » 01 Mai 2011, 17:30

Küsimus, et seal enne tagumist pütti see väike auk ei tohiks ju lambda näitu sassi ajada?
Ja enne kat-i pole nähe ühtegi tahmast kohta.
Lambda ja kat terved.
Nii, et millest siis näit kõrge? 1,215 lambdal.
Norm oli vist kuni 1,0...

Kasutaja avatar
hypnotiza
Volvo Club liige
Postitusi: 3157
Liitunud: 20 Mai 2008, 22:43
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas hypnotiza » 01 Mai 2011, 17:58

wonwolf kirjutas:Küsimus, et seal enne tagumist pütti see väike auk ei tohiks ju lambda näitu sassi ajada?
Ja enne kat-i pole nähe ühtegi tahmast kohta.
Lambda ja kat terved.
Nii, et millest siis näit kõrge? 1,215 lambdal.
Norm oli vist kuni 1,0...


Oled kindel et lambda ok siis? Kui muud pole kontrolli juhtmed üle...

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4028
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas taavi » 01 Mai 2011, 18:17

auk pütis ajab püris kindlasti gaasid paigast ära.

Pilt

siit valemist ilusti näha, et kui O2 juurde tulkeb, siis lambda näit suureneb. Remondi summuti ära ja mõõda siis.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

sipelgas
Foorumi veteran
Postitusi: 791
Liitunud: 17 Mär 2006, 19:40
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Volvo 440 CO

PostitusPostitas sipelgas » 01 Mai 2011, 19:20

wonwolf kirjutas:Küsimus, et seal enne tagumist pütti see väike auk ei tohiks ju lambda näitu sassi ajada?
Ja enne kat-i pole nähe ühtegi tahmast kohta.
Lambda ja kat terved.
Nii, et millest siis näit kõrge? 1,215 lambdal.
Norm oli vist kuni 1,0...


Juhin tähelepanu asjaolule, et ülevaatusel ei mõõdetud sul lambda anduri näitu vaid summutist väljuvate heitgaaside koostist ehk lambdat. Kui lambda on 1 siis on segu paigas, kui alla ühe siis rikas (hapnikku vähe) ning üle ühe lahja (hapnikku palju). Kui sul summutis on auk siis tõmbab ta sealt omale lisahapnikku ning lambda läheb üle ühe.

See muidugi ei tähenda, et probleem oleks ainult selles augus summutis aga enne selle parandamist ei saagi teada õiget näitu.

Esimeses postis kirjas, et CO kõrge. Hiljem on CO korras olnud aga lambda kõrge. Said sa mõlemast kohast paberi ka? Oleks vaja kõiki mõõdetud näite teada, et midagi arvata. Puhtalt CO või lambda näidu järgi ei saa midagi kindlat väita.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist