Imelikult käituv 240-i tühikäik
Postitatud: 15 Jaan 2017, 22:32
Ehitan vaikselt üht 1989 aasta B230f mootoriga 240-i. Igasugustest hädadest olen üle saanud aga elu segab veidralt käitub tühikäik. Nimelt gaasi andes ja pigem külma mootoriga(vahel vist ka sooja, mul hakkab endal ka viga otsides pea juba veidi sassi minema) ei lange enam pedaali vabastades mootori pöörded ja tühikäik jääb liiga kõrgeks. Kui mootor korraks välja ja uuesti sisse lülitada on tühikäik jälle normaalne. Seda ei juhtu iga kord ja pigem siis kui kõvemini gaasi anda.
Olen maha kiskunud ja puhastanud drosselklappi (throttle body), AMM/MAF sensorit, kontrollinud üle voolikud, vaakumileket nagu ei paista ja vahetanud ära tühikäiguklapi(IAC). Järgmiseks võtan vast ette ja vahetan ära TPS-i(drosselklapi asendi andur). Nn. liblikat liigutades klõpsub Tps küll kuuldavalt, kui ehk on siiski vigane. Täna tegin katse, vajutasin toasoojal aga jälle liiga kõrge tühikäiguga töötaval mootoril näpitsatega kinni IAC klapist tuleva vooliku ja tühikäik kukkus normaalseks. Enam ei saa aru mis toimub.
Kas siinsetel tarkadel on mõni hea mõte? Oleksin tänulik.
Olen maha kiskunud ja puhastanud drosselklappi (throttle body), AMM/MAF sensorit, kontrollinud üle voolikud, vaakumileket nagu ei paista ja vahetanud ära tühikäiguklapi(IAC). Järgmiseks võtan vast ette ja vahetan ära TPS-i(drosselklapi asendi andur). Nn. liblikat liigutades klõpsub Tps küll kuuldavalt, kui ehk on siiski vigane. Täna tegin katse, vajutasin toasoojal aga jälle liiga kõrge tühikäiguga töötaval mootoril näpitsatega kinni IAC klapist tuleva vooliku ja tühikäik kukkus normaalseks. Enam ei saa aru mis toimub.
Kas siinsetel tarkadel on mõni hea mõte? Oleksin tänulik.