1. leht 2-st

Idee: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 02 Dets 2016, 09:53
Postitas Leboloom
Tervist!

Tekkis aasta tagasi idee teha täitsa enda "tagasihoidlik pereauto".
Ehk ideaalis võiks Volvo 245-te edasi nügida T6 mootor viisakate modifikatsioonidega.

Tänaseks on vana punamootor ja tranny eemaldatud ning salong samuti tühjaks tehtud.
Nagu vanal autol ikka, siis kimbutab rooste ja karm niiskus.

Mõned küsimused:
1) Kas tasub kasutada T6 mootorit üldse? Kui jah, siis milline mod sellest?
2) Mõni tugevam käigukast? BMW diisli pealt?
3) Pädev keevitaja/komplekteerija?
4) Mootori el.süsteem: kas orig või custom?

Re: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 02 Dets 2016, 09:55
Postitas no1
Pealkirja lugedes lootsin eest leida juba sõitva eluka. Lihtsam, odavam peaks olema T5.

Re: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 02 Dets 2016, 10:02
Postitas Leboloom
Kahjuks pean sind kurvastama. Muutsin nime ära igaks juhuks :D
Kui palju erinevad r5 ja r6 mootoriplokid peale selle, et lihtsalt üks silinder on vahele pressitud?

Re: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 02 Dets 2016, 11:03
Postitas ants
no1 kirjutas:Pealkirja lugedes lootsin eest leida juba sõitva eluka. Lihtsam, odavam peaks olema T5.


Ma ka , aga kui selliste küsimustega alustatakse, siis tundub surnult sündinud projekt olema. :(

Re: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 02 Dets 2016, 11:36
Postitas 164
Leboloom kirjutas:Kahjuks pean sind kurvastama. Muutsin nime ära igaks juhuks :D
Kui palju erinevad r5 ja r6 mootoriplokid peale selle, et lihtsalt üks silinder on vahele pressitud?

T6 litraaž 2,8 T5' l 2,3, ehk võimsuse näitaja saad T6'ga parema. T6'ga jääb karteri võib-olla ka jahutuse torude keevitamine ära.
Kõige lihtsam on M90 kasti kasutada. Kui tahad tugevamat, siis kõige parem BMW diisli ZF GS6 53DZ või siis samm nõrgem ZF GS6 37DZ.
Nii korralik ZF kast kui selle keevitamine on kallis lõbu, Eestis kompetentsiga tegija leiaks, 1k€ varu selleks igal juhul.
Kogu projekti jaoks pane 10k€ julgelt kõrvale, kui tahad pedantset tulemust, siis 15-25k€ - et see projekt sul ka hiljem maailma mastaabis midagi väärt oleks.

Sellised teemad on libe jää, sest ümberehituse mastaapsust ja kogumaksumust üldjuhul ei tabata.

Sellegi poolest innustan tegema. Vana ninaga 70'te 245 on kihvt masin, seda ehitaks isegi. :evil:
Ennast huvitab, kuidas 245' le T6 või T5 legaalselt Eestis vahele saad? Sellest tuleks alustada.

Inspiratsiooni;
T6 Amazon
http://cartype.com/pages/3946/volvo_amazon__1967
https://www.youtube.com/watch?v=ZUZ2faKE3oo

242T5 ja 245T6
https://www.youtube.com/watch?v=iFmEuwJ0h0w

Re: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 02 Dets 2016, 12:18
Postitas Klamber
164 kirjutas:Ennast huvitab, kuidas 245' le T6 või T5 legaalselt Eestis vahele saad? Sellest tuleks alustada.

Päris sirge seljaga ARKi jalutades legaalselt ei saa ilmselt kumbagi aga midagi ilmselt annab leiutada, sest õnneks on 240le turbomootoreid tehasest paigaldatud ja on ka 262 olemas, mida äkki annab skeemis kasutada.

Re: Idee: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 04 Dets 2016, 09:18
Postitas Leboloom
Ma loodan, et ehk leiab mõne ettevõtte, mis tegeled sõidukite ümberehitusega.
Ehk saab kaubale selle võimsuse suurendamisega :D

Motivatsiooni ja inspiratsiooni sain sellest Amazonist juba ammu. Selle lisaks on mitmeid erinevaid hübriide veel tehtud.

Re: Idee: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 09 Dets 2016, 08:29
Postitas wackou
Vbl esmalt rääkida foorumikasutajaga kaak, ta on sedalaadi mootorivahetust teinud ja kogemus ka ARKis.

Kui lased mõnel ettevõttel teha, siis töömahtu on siin sadu tunde. Vähemalt sinu käest küsitakse sellise mahu eest.
Võid selle nt mingi 30€ korrutada :)

Edu!

Re: Idee: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 01 Juun 2017, 06:59
Postitas Leboloom
Heihei.
Aja möödudes suurem hulk vett merre voolanud.
Leitud B6254 koos AW30-43 kastiga(küpse) 960 pealt.
Kasutajaga kaak on ka suheldud, sain tükkmaad targemaks.

Kas mõni tark oskab öelda, kas punaplokki küljest tulev AW71 istub valgele otsa?

Re: Idee: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 01 Juun 2017, 08:19
Postitas Iceman
Redblocki ja whiteblocki kastid omavahel ilma aretamata ei istu.

Re: Idee: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 01 Juun 2017, 10:23
Postitas wckd
Leboloom kirjutas:Heihei.
Leitud B6254 koos AW30-43 kastiga(küpse) 960 pealt.


Selle plokiga paistab muidu võrdlemisi levinud turbotamisretsept selline:
Stock B6254 plokk
3L (B6304) väntvõll
3L (B6304) 204hp nukad
H-kepsud
stock T6/T5 kolvid (B6284T / B5234T - 81mm)

Veel inspiratsiooni:
(FI) https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=369.0 / (ENG) http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=309746

Igaljuhul edu!

Re: Idee: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 02 Juun 2017, 10:24
Postitas Leboloom
Iceman kirjutas:Redblocki ja whiteblocki kastid omavahel ilma aretamata ei istu.


Leidsin Rootsist erinevaid adaptereid, hinnad alates 230 euri.
Flantsi paksus 10mm seega usun, et selline kombineerimine võiks sobida.

Re: Idee: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 15 Juun 2017, 18:17
Postitas KoitK
Flantsi kannatab ise ka freesida, põhitöö läheb mõlema liitepinna sisse joonestmisele.

Re: Idee: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 19 Juun 2017, 23:46
Postitas Ollu
Miks sa atm kasti otsa tahad üldse seda kompotti panna? Peab see niipalju kärtsu ja mürtsu vastu? Ja kui juba adapterplaate vaatad, sis mu arust oleks lollus osta siuke plaat, millega saad sobitada whiteblocki ja redblocki vahel, vaid pigem kohe plaat millega bemari kaste saad külge kruttida.

Re: Idee: 245 T6 ehk sleeper wagon

Postitatud: 29 Juun 2017, 10:13
Postitas Leboloom
Tänase seisuga on "koju" toodud B6254S koos orig.kastiga(automaat) ja juurde võetud ka BMW manuaal kast.
Pildid lisan esimesel võimalusel.
Kuna mootorit ei saanud kogu kaabeldusega kätte siis oleks vaja leida üks teine 960 millelt saaks mootoriruumi reelekasti.
Aju ja muud kaablid on VIST olemas, aga releekastist edasi kogu kaabeldus jäi doonorauto külge, sest sinna pidavat juba diisel vahele minema.