1. leht 1-st

244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 24 Mai 2010, 15:13
Postitas 760GLE
Kuna üle Eesti teadjamate meeste käest ükshaaval tarkusi välja pinnida on ilmselge overkill siis paluksin võimalikult objektiivset informatsiooni nimetatud teema kohta.

Toorik on klassikaline:
Volvo 245 '82
B21 mootor
M47 kast

Soovitav lõpptulemus:
Volvo 245 '82
B28 (PRV V6)
AW71 kast

Kuna hammas on juba ammu verel siis nüüd juba tahaks veidi täpsemat informatsiooni.

1) Kuidas on lood mootori ja kasti kinnitustega?
(ausalt öeldes, ei oskagi täpsemini praegu küsida)


2) Edasi kardaani juurde:
Kuugeldasin mis ma kuugeldasin aga teada sain sealt vaid "kellegi kogemusi"
I put a 1994 940 AW-71L in a 1984.5 245 TI (siin tegu muidugi R4 mootoriga).

The later AW-71L worked the same as the original failed AW-71 unit......
.....It was a direct bolt on, including the driveshaft output flange.....
And oh yeah, you will lose the mechanical speedo going to an earlier 240. You need a tone-ring rear end / electro speedo conversion to "finalize" the installation. Later 240, good to go however......
Ning see ka
I remember now that I bought an AW71 from a 760 (V6) to fit my 260 (V6). Because they were both the PRV V6, I didn't have to swap bellhousings. What I did swap was the tailshaft (in order to have a connection for the mechanical speedometer). The tailshaft was an exact match.

Kui ma nüüd õigesti aru sain siis nendel oli enne ka juba AW7x kast all. Ehk siis polnud neil tegelikult tarvis kardaaniga jännata.
Tuleb minul siis kuskilt 240 autom. kardaan leida?


3) Mis radikast saab? Jääb samaks?

4) Vedrud-amordid?
Hetkel on mul eesmised vedrud puruks ehk siis nii-või-naa tarvis vahetada. Aga kui swapiks läheb, mis ma sinna alla peaksin toppima?

5) Kütusepumbad?
200-l polnud minuteada juhi tagumendi all selleks kohta. Kuhu paigaldada?
Ja mis paagisisese pumbaga ette tuleb võtta, et ta sobiks? Või saab selle etteandepumba üldse ahelast välja jätta?

6) Elektroonika
Kui spidomeeter välja arvata siis pole vist muud midagi? Või?

7) Salongi ventilatsioon
Konditsioneeri ja puhumise suuna juhtimine? Mingeid probleeme võib esineda?
Vaakumimäng ju...


Pärast tekib kindlasti veel küsimusi.
Ärge imestage, et mõni küsimus rumal on... ma muidu ju ei küsikski!

Tahtmine - Olemas
Võimalused - Osaliselt olemas, ülejäänu tekib
Knowhow - Puudub

:roll:

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 24 Mai 2010, 16:34
Postitas vanapeer
Doonor on? Kui ei, annaksin aastavanused 264 kontaktid. Palju asju tõstaks siis lihtsalt üle. Kui mitte kõik.
Arvan, et Sinu teha jääbki kõikidele nendele küsimustele vastamine järeltulevatele põlvedele.

Mõnele asjale oskan siiski ka vastata.
2) Gandaane: sul vaja aint esimest osa, kuni nuudini
4) Vedrud: 200 disla
5) kütusepumbad: 200l on kindlasti koht olemas kõhu all. Kui veel auke pole siis see pole probleem. Niikuinii pead koos raamikraakaga panema.
Võimalus veel paagi sisse panna võimas Walbro ([1], [2], [3]), mis asendab kõiki.
6) spido andur tagasillast ja uuem spidoblokk. selleks peab diffris olema tone ring, selleks vahetad kas sisu või terve silla
7)kondi vaakumid: bena mootor toodab samamoodi vaakumit edasi. ei tohiks vahet olla.

Kangesti tahaks Sulle sellist ideed välja käia: tõstad mingi PRV vahele ja lihtsalt pukseerid ta ARKI ümberregamisele. Pärast seda võtad mu käest 85 ja uuema chevi V8 200sesse installimise õpetuse, kus kõik need küsimused vastatud. Ja mootor on sul siis kah töökindel ja soft-ning hardwarega kaetud. Seda ajendab soovitama lisaks värske info ühe tuttava PRV kallist remonti vajamisest.

Suured tänud huvitava teema eest igavas foorumis!

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 24 Mai 2010, 18:33
Postitas 760GLE
Mnjah ma ennist mõtlesingi kas mainida ära, et V8 conversion'it mitte pakkuda. :roll: Tahaks ikkagist legaalset lõpptulemust...

5) Pumbad
Tuleb siis kõhualune pump kõhu alla, nagu ette nähtud.
Aga etteandepump - kas see mitte alles siis vajalikuks ei muutunud kui paagis ~5L kütust?
Point selles, et mingeid haitek imureid ostma ei hakka ja selle paagisisese pumbaga on läbi aegade jama olnud.
Võimalusel hülgaks.

6) Spidomeeter
Aga mis viguri tema meh. spido tarbeks ära vahetas? Kuugli pilditulemuste järgi on tegemist kuskil kastipoolses otsas
What I did swap was the tailshaft (in order to have a connection for the mechanical speedometer). The tailshaft was an exact match.
Olemasoleva difri ja sillaga tegeleks parema meelega alles siis kui nad töölepingu üles ütlevad sest nende väljavahetamisega pole ma arvestanud.


Doonorit ei ole (võtaks kontaktid küll hea meelega)
aga üks kasutaja pakub hetkel B28E+AW71 kombot (kõige juurdekuuluvaga) üpris hea hinnaga.
See panigi mul jälle ajuolluse mulisema. Hambad on ristis ja pea on tühi aga see swap tuleb ära teha.

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 24 Mai 2010, 20:20
Postitas vanapeer
Etteandepump imeb paagist välja, et survepump saaks surve üles lüüa. Volvol need üksteist ei asenda. Kui jätad paagipumba ära, siis tutikas boski pump undab paari aastaga päris ullusti ja ega pikka pidu ei tule.

Ju siis on olemas AW7x tagakorpust spido teoga. Ma pole isegi lugenud sellest.

Näe kontaktid on selle ürituse osalejate käes, täpselt ei mäletagi kellel meie ekipaažist viewtopic.php?f=5&t=9860&hilit=264&start=15

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 24 Mai 2010, 23:18
Postitas 760GLE
vanapeer kirjutas:Ju siis on olemas AW7x tagakorpust spido teoga. Ma pole isegi lugenud sellest.
http://forums.turbobricks.com/archive/index.php/t-81994.html

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 24 Mai 2010, 23:26
Postitas Stjuuv
AW kast peaks õli tahtma radikasse viia. On seal kuhugi seda sisse viia?

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 24 Mai 2010, 23:28
Postitas vanapeer
See 264 oli küll automaadiga, ehk siis sellesama ürgsega.
Kui pole automaagilist radikat võtta, siis ära muretse. Vähemalt siinmail sõites piisab ainult lisaõliradikast, või ka ilma. See kuumenemise teema on ikka suvilaga autobahnil sõitmiseks.

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 31 Mai 2010, 10:48
Postitas 760GLE
Väike uuendus...

3) Mul on peal automaadi radikas 8) (Andrese kullisilmadele tänu, jällegi)
6) Spido - difrist jookseb mul ka juhe välja 8)

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 31 Mai 2010, 11:07
Postitas vanapeer
Mis edasi saab?

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 31 Mai 2010, 11:34
Postitas 760GLE
Pean aru oma kuradiga paremal ja krdi ingliga vasemal õlal, et kas lähen B28E+täiskomplekti teed või hakkan otsast peale B280 + vajalikku taga ajama.
Hetkel on kaalukauss pigem B28E poolel.

Igatahes teostus tundub iga päevaga sammuvõrra lähemale tulevat.

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 31 Mai 2010, 12:06
Postitas vanapeer
Võta esimene kord harjutamiseks muidugi terve komplekt.

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 08 Juun 2010, 23:47
Postitas kaak
Loodan et oled ikkagi B280 mitte B28 sebinud/sebimas endale. (erinevuseks siis even/odd fire ja vanematel b28 mootoritel on tugev probleem nukkvõllide+ nookurite õlitusega.)

Kusjuures mul vedeleb üks täiskomplektne B280F. (lisaks sellele mis mul masinal peal oli)

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 09 Juun 2010, 00:00
Postitas vanapeer
Mina ütlen et kulutage need kahekohalised ka läbi, mis nad niisama seisavad :)

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 09 Juun 2010, 00:15
Postitas 760GLE
Kaak ajas chat'is mul märjaks, kõvaks ja metsikult pikaks oma pakkumisega.
Rohkem tööd aga...

To be continued...

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Postitatud: 10 Jaan 2011, 18:13
Postitas volvofriik
Ja mina viskan just selle ebakindla januse ja juppide puuduse alla kannatava P(e)RV(o) aiste vahelt välja.Olen Vollydega tegelnud aastas 93 ja neid igasuguseid pidanud.Ükski(ühegi mootor) pole mu ajurakkudele ja rahakotile niipalju liiga teinud kui see.Kuna masin iseenesest on igati tip-top,siis lihtsalt inimlikum kone vahele.Pervo võin ära anda.Kes viitsib,see nikerdab.