244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
760GLE
Volvo Club liige
Postitusi: 691
Liitunud: 17 Juun 2005, 07:20
Asukoht: Tallinn

244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas 760GLE » 24 Mai 2010, 15:13

Kuna üle Eesti teadjamate meeste käest ükshaaval tarkusi välja pinnida on ilmselge overkill siis paluksin võimalikult objektiivset informatsiooni nimetatud teema kohta.

Toorik on klassikaline:
Volvo 245 '82
B21 mootor
M47 kast

Soovitav lõpptulemus:
Volvo 245 '82
B28 (PRV V6)
AW71 kast

Kuna hammas on juba ammu verel siis nüüd juba tahaks veidi täpsemat informatsiooni.

1) Kuidas on lood mootori ja kasti kinnitustega?
(ausalt öeldes, ei oskagi täpsemini praegu küsida)


2) Edasi kardaani juurde:
Kuugeldasin mis ma kuugeldasin aga teada sain sealt vaid "kellegi kogemusi"
I put a 1994 940 AW-71L in a 1984.5 245 TI (siin tegu muidugi R4 mootoriga).

The later AW-71L worked the same as the original failed AW-71 unit......
.....It was a direct bolt on, including the driveshaft output flange.....
And oh yeah, you will lose the mechanical speedo going to an earlier 240. You need a tone-ring rear end / electro speedo conversion to "finalize" the installation. Later 240, good to go however......
Ning see ka
I remember now that I bought an AW71 from a 760 (V6) to fit my 260 (V6). Because they were both the PRV V6, I didn't have to swap bellhousings. What I did swap was the tailshaft (in order to have a connection for the mechanical speedometer). The tailshaft was an exact match.

Kui ma nüüd õigesti aru sain siis nendel oli enne ka juba AW7x kast all. Ehk siis polnud neil tegelikult tarvis kardaaniga jännata.
Tuleb minul siis kuskilt 240 autom. kardaan leida?


3) Mis radikast saab? Jääb samaks?

4) Vedrud-amordid?
Hetkel on mul eesmised vedrud puruks ehk siis nii-või-naa tarvis vahetada. Aga kui swapiks läheb, mis ma sinna alla peaksin toppima?

5) Kütusepumbad?
200-l polnud minuteada juhi tagumendi all selleks kohta. Kuhu paigaldada?
Ja mis paagisisese pumbaga ette tuleb võtta, et ta sobiks? Või saab selle etteandepumba üldse ahelast välja jätta?

6) Elektroonika
Kui spidomeeter välja arvata siis pole vist muud midagi? Või?

7) Salongi ventilatsioon
Konditsioneeri ja puhumise suuna juhtimine? Mingeid probleeme võib esineda?
Vaakumimäng ju...


Pärast tekib kindlasti veel küsimusi.
Ärge imestage, et mõni küsimus rumal on... ma muidu ju ei küsikski!

Tahtmine - Olemas
Võimalused - Osaliselt olemas, ülejäänu tekib
Knowhow - Puudub

:roll:
Sten
5 245 17kolm

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas vanapeer » 24 Mai 2010, 16:34

Doonor on? Kui ei, annaksin aastavanused 264 kontaktid. Palju asju tõstaks siis lihtsalt üle. Kui mitte kõik.
Arvan, et Sinu teha jääbki kõikidele nendele küsimustele vastamine järeltulevatele põlvedele.

Mõnele asjale oskan siiski ka vastata.
2) Gandaane: sul vaja aint esimest osa, kuni nuudini
4) Vedrud: 200 disla
5) kütusepumbad: 200l on kindlasti koht olemas kõhu all. Kui veel auke pole siis see pole probleem. Niikuinii pead koos raamikraakaga panema.
Võimalus veel paagi sisse panna võimas Walbro ([1], [2], [3]), mis asendab kõiki.
6) spido andur tagasillast ja uuem spidoblokk. selleks peab diffris olema tone ring, selleks vahetad kas sisu või terve silla
7)kondi vaakumid: bena mootor toodab samamoodi vaakumit edasi. ei tohiks vahet olla.

Kangesti tahaks Sulle sellist ideed välja käia: tõstad mingi PRV vahele ja lihtsalt pukseerid ta ARKI ümberregamisele. Pärast seda võtad mu käest 85 ja uuema chevi V8 200sesse installimise õpetuse, kus kõik need küsimused vastatud. Ja mootor on sul siis kah töökindel ja soft-ning hardwarega kaetud. Seda ajendab soovitama lisaks värske info ühe tuttava PRV kallist remonti vajamisest.

Suured tänud huvitava teema eest igavas foorumis!
:unibrow:

Kasutaja avatar
760GLE
Volvo Club liige
Postitusi: 691
Liitunud: 17 Juun 2005, 07:20
Asukoht: Tallinn

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas 760GLE » 24 Mai 2010, 18:33

Mnjah ma ennist mõtlesingi kas mainida ära, et V8 conversion'it mitte pakkuda. :roll: Tahaks ikkagist legaalset lõpptulemust...

5) Pumbad
Tuleb siis kõhualune pump kõhu alla, nagu ette nähtud.
Aga etteandepump - kas see mitte alles siis vajalikuks ei muutunud kui paagis ~5L kütust?
Point selles, et mingeid haitek imureid ostma ei hakka ja selle paagisisese pumbaga on läbi aegade jama olnud.
Võimalusel hülgaks.

6) Spidomeeter
Aga mis viguri tema meh. spido tarbeks ära vahetas? Kuugli pilditulemuste järgi on tegemist kuskil kastipoolses otsas
What I did swap was the tailshaft (in order to have a connection for the mechanical speedometer). The tailshaft was an exact match.
Olemasoleva difri ja sillaga tegeleks parema meelega alles siis kui nad töölepingu üles ütlevad sest nende väljavahetamisega pole ma arvestanud.


Doonorit ei ole (võtaks kontaktid küll hea meelega)
aga üks kasutaja pakub hetkel B28E+AW71 kombot (kõige juurdekuuluvaga) üpris hea hinnaga.
See panigi mul jälle ajuolluse mulisema. Hambad on ristis ja pea on tühi aga see swap tuleb ära teha.
Sten
5 245 17kolm

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas vanapeer » 24 Mai 2010, 20:20

Etteandepump imeb paagist välja, et survepump saaks surve üles lüüa. Volvol need üksteist ei asenda. Kui jätad paagipumba ära, siis tutikas boski pump undab paari aastaga päris ullusti ja ega pikka pidu ei tule.

Ju siis on olemas AW7x tagakorpust spido teoga. Ma pole isegi lugenud sellest.

Näe kontaktid on selle ürituse osalejate käes, täpselt ei mäletagi kellel meie ekipaažist viewtopic.php?f=5&t=9860&hilit=264&start=15
:unibrow:

Kasutaja avatar
760GLE
Volvo Club liige
Postitusi: 691
Liitunud: 17 Juun 2005, 07:20
Asukoht: Tallinn

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas 760GLE » 24 Mai 2010, 23:18

vanapeer kirjutas:Ju siis on olemas AW7x tagakorpust spido teoga. Ma pole isegi lugenud sellest.
http://forums.turbobricks.com/archive/index.php/t-81994.html
Sten
5 245 17kolm

Kasutaja avatar
Stjuuv
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 16 Mär 2008, 19:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas Stjuuv » 24 Mai 2010, 23:26

AW kast peaks õli tahtma radikasse viia. On seal kuhugi seda sisse viia?
http://www.crank.ee - Sõiduautode remont ja hooldus.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas vanapeer » 24 Mai 2010, 23:28

See 264 oli küll automaadiga, ehk siis sellesama ürgsega.
Kui pole automaagilist radikat võtta, siis ära muretse. Vähemalt siinmail sõites piisab ainult lisaõliradikast, või ka ilma. See kuumenemise teema on ikka suvilaga autobahnil sõitmiseks.
:unibrow:

Kasutaja avatar
760GLE
Volvo Club liige
Postitusi: 691
Liitunud: 17 Juun 2005, 07:20
Asukoht: Tallinn

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas 760GLE » 31 Mai 2010, 10:48

Väike uuendus...

3) Mul on peal automaadi radikas 8) (Andrese kullisilmadele tänu, jällegi)
6) Spido - difrist jookseb mul ka juhe välja 8)
Sten
5 245 17kolm

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas vanapeer » 31 Mai 2010, 11:07

Mis edasi saab?
:unibrow:

Kasutaja avatar
760GLE
Volvo Club liige
Postitusi: 691
Liitunud: 17 Juun 2005, 07:20
Asukoht: Tallinn

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas 760GLE » 31 Mai 2010, 11:34

Pean aru oma kuradiga paremal ja krdi ingliga vasemal õlal, et kas lähen B28E+täiskomplekti teed või hakkan otsast peale B280 + vajalikku taga ajama.
Hetkel on kaalukauss pigem B28E poolel.

Igatahes teostus tundub iga päevaga sammuvõrra lähemale tulevat.
Sten
5 245 17kolm

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas vanapeer » 31 Mai 2010, 12:06

Võta esimene kord harjutamiseks muidugi terve komplekt.
:unibrow:

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1004
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas kaak » 08 Juun 2010, 23:47

Loodan et oled ikkagi B280 mitte B28 sebinud/sebimas endale. (erinevuseks siis even/odd fire ja vanematel b28 mootoritel on tugev probleem nukkvõllide+ nookurite õlitusega.)

Kusjuures mul vedeleb üks täiskomplektne B280F. (lisaks sellele mis mul masinal peal oli)
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas vanapeer » 09 Juun 2010, 00:00

Mina ütlen et kulutage need kahekohalised ka läbi, mis nad niisama seisavad :)
:unibrow:

Kasutaja avatar
760GLE
Volvo Club liige
Postitusi: 691
Liitunud: 17 Juun 2005, 07:20
Asukoht: Tallinn

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas 760GLE » 09 Juun 2010, 00:15

Kaak ajas chat'is mul märjaks, kõvaks ja metsikult pikaks oma pakkumisega.
Rohkem tööd aga...

To be continued...
Sten
5 245 17kolm

Kasutaja avatar
volvofriik
Kreisi postitaja
Postitusi: 362
Liitunud: 01 Juul 2006, 13:27

Re: 244/245 mootorivahetus - R4 -> PRV V6

PostitusPostitas volvofriik » 10 Jaan 2011, 18:13

Ja mina viskan just selle ebakindla januse ja juppide puuduse alla kannatava P(e)RV(o) aiste vahelt välja.Olen Vollydega tegelnud aastas 93 ja neid igasuguseid pidanud.Ükski(ühegi mootor) pole mu ajurakkudele ja rahakotile niipalju liiga teinud kui see.Kuna masin iseenesest on igati tip-top,siis lihtsalt inimlikum kone vahele.Pervo võin ära anda.Kes viitsib,see nikerdab.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist