200-se vahepuka laager.

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

indrek
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 16 Veebr 2009, 11:10
Asukoht: Pärnu/Muhu

200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas indrek » 13 Veebr 2010, 14:23

Kuna masin hakkas 1,2, 3 ja 5-nda käiguga väga vastikut häält tegema (sama kui jalgrettale kaigas kodaratesse toppida :D ), eriti mootoriga pidurdamisel ,siis teadjamad mehed kahtlustavad , et vahepuka laager on õhta. Tõstsin taga otsa üles ja ilma koormuseta vaikus alles 5-nd käiguga tuleb vastik vibra autosse . Oskab keegi komenteerida kas tegu võib olla ka millegi muuga ja mis mõõdus laager sobiks . Autoks siis 91a 245 2,4d ja palju sellise jamaga sõita võib .

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas vanapeer » 13 Veebr 2010, 19:37

Lase vahepukalaagritala lahti ja kontrolli laagrit. See on kõige lihtsam trikk.
Tala ja kummi vahel on vedru ja vedru ja kummi vahel seib (meenutuseks, kui tagasi panema hakkad).
Kirsipuu just jutustas oma laagri vahetusest.
:unibrow:

indrek
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 16 Veebr 2009, 11:10
Asukoht: Pärnu/Muhu

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas indrek » 14 Veebr 2010, 14:08

Kuna laager just kõige viksim välja ei näe siis tekkis järgmine küsimus , kas pean lippama poodi uut laagrit ostma või saab seda asendada ka suvalise laagriga mis riiulis olemas . Palju se laager pöördeid kannatama peab ? Palju sellel eluiga olema peaks , mul sai laager vahetatud 2aastat tagasi ja pole veel 100 000 tuhhi läbisõitnud veel , samas kui üks paadunud volvo fänn väitis , et vahepuka laager kestab 200 000tuhhi miinimum . Ja alati võib keegi pakkuda ka teisi põhjusi mix kurat ta sellist lollakat häält teeb :D . Kui viga laagris , siis te peaks ju kõikide käikudega häält tegema , aga neljanda käiguga on kõik ok. :?

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas kirsipuu » 14 Veebr 2010, 18:26

Kui laagrit käega ringi saad ajada ja mingit loksu pole siis on see korras.
Minu oma oli juba selline, et liikus nõksudega ja kui ära võtsin siis näpuvahel suutsin vaid pool ringi teha.
Sinna võid tavalise laagri panna- 5 käik kiirendab mootori pöördeid vist 18%
Seega üle 6000 pöörde ei tohiks ta kunagi teha.
Sellise jamaga võid sõita seni kuni laager kinni jookseb ja kummi kärsahaisu tundma hakkad.

Mis veel sellist häält võib põhjustada:
Mõni kardaanirist- katsu kõik üle ja vaata kas mõni loksub.

Aga kui ainult neljas käik vaikselt käib siis ma kahtlustan käigukasti.
Neljas käik jookseb otse ülemiselt võllilt ja alumisele ei kanta koormust üle.
Mõni alumise hammasrattaploki laager on saba andnud või alumise hammasrattaploki esimene hammasratas katki.
Käigukasti korpus võib ka pooleks olla nagu volvo245'l juhtus.
Pilt

indrek
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 16 Veebr 2009, 11:10
Asukoht: Pärnu/Muhu

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas indrek » 14 Veebr 2010, 18:34

Ma ise kipun ka käigukasti arvama , kuna laager jooksis kergelt ringi (väike lokse oli ka muidugi) ja toppisin laagri määret täis . See muidugi ei muutnud midagi :mrgreen: Päev lõbusalt lumehanges veedetud , kasu nihhujaad´ki ja pere ainuke liikur rivist väljas . Kas selleks , et käigukast maha võtta tuleb mootor ka maha võtta või saab ka ilma ?

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas Loff » 14 Veebr 2010, 21:13

Saab ka ilma!
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas kirsipuu » 14 Veebr 2010, 21:58

Kui Tallinnas toimetad siis saaksid vast Kustaviga(245turbo) garaaži kasutamise osas kaubale.
Enne võiks muidugi kindlaks teha kas viga tõesti käigukastis.
KJ vist pakkus M47 käigukasti mõni aeg tagasi.

Kui abikäsi vaja siis anna teada.

Kasutaja avatar
enta
Foorumi veteran
Postitusi: 1624
Liitunud: 18 Mär 2008, 18:48
Asukoht: tööl

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas enta » 15 Veebr 2010, 19:48

Samas kui saaremaalt sooviksid, siis saaks M46.

indrek
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 16 Veebr 2009, 11:10
Asukoht: Pärnu/Muhu

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas indrek » 15 Veebr 2010, 21:43

Tänud pakkumast, aga proovin esmalt doonori alt maha kruttida kasti . Sellega seoses tekkis ka küsimus kas käigukasti otsas olev vlants on lihtsalt vahetatav ? Kuna mul enda liikuril esimene kardaan ristiga käigukasti poolne ots , aga doonori all on mingise kummi leevendiga või miskist säärast , või pean hakkama kardaani ka välja vahetama ?

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas Loff » 15 Veebr 2010, 22:13

indrek kirjutas:tänud pakkumast , aga proovin esmalt doonori alt maha kruttida kasti . Sellega seoses tekkis ka küsimus kas käigukasti otsas olev vlants on lihtsalt vahetatav ? Kuna mul enda liikuril esimene kardaan ristiga käigukasti poolne ots , aga doonori all on mingise kummi leevendiga või miskist säärast , või pean hakkama kardaani ka välja vahetama ?

Vot nende flantsidega võib jama tulla. Kummileevendiga flants ei istu selle otseühendusega variandi asemele...vist. Kas kastid on 1:1-le (M46:M46; M47:M47)? Siis võivad isegi sobida need flantsid omavahel.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas kirsipuu » 16 Veebr 2010, 00:35

Minu teada pole diisleid kunagi selle kummiflantisga variandiga tehtud...
Viimase otsa diislitel on tavaline viiekäiguline M47.
Mäletamistmööda pakkus KJ kägukasti 300 krooniga(kui Rommi omale Alexandri käest 700se ostis)
viewtopic.php?f=25&t=12241&hilit=turbotu*&start=30

Kui enda doonori küljest vauosa tahad võtta siis...
Selgusetuks jäi kas doonori all on M46 või M47 ja kas bensiin või diisel.
Igatahes kui sa suvalise bensiinivolvo alt käigukasti võtad pead nii ehk naa sidurikoja ära vahetama, mis tähendab 2L ATF õli ostmist.
Lisaks tuleb ümber lüüa puksi mis käigukasti võlli otsa pressitud.

Kui doonor M46 kastiga siis lisaks veel see jama, et enne proovisõitu ei saa OverDrive'i toimimises kindel olla.
Ja ma ei ole kindel kas nii viimase otsa 200sel juhtmestik olemas on.
Käigukasti padi on ka erinev, tala siiski sama.

Kasutaja avatar
-kj-
Foorumi veteran
Postitusi: 2356
Liitunud: 27 Okt 2007, 16:22
Asukoht: Jüri

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas -kj- » 16 Veebr 2010, 01:05

Minu kast on VIST juba mõneks Daewooks saanud kuskil kaugel maal, aga homme vaatan üle igaks juhuks....Sidurikorv on küll olemas.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas kirsipuu » 16 Veebr 2010, 10:15

-kj- kirjutas:Minu kast on VIST juba mõneks Daewooks saanud kuskil kaugel maal, aga homme vaatan üle igaks juhuks....Sidurikorv on küll olemas.

Sidurikojast oli jutt...
See masuudi jaoks erinev... lisaks 200 ja 700/900 erineva nurga all.

Kaua ei viitsi/oska pimesi pakkumisi teha mida ja kuidas asendada.
Konkreetset soovi pole ka avaldatud, et mehed, ilgelt on vaja, tulge aidake korda teha...

Kasutaja avatar
-kj-
Foorumi veteran
Postitusi: 2356
Liitunud: 27 Okt 2007, 16:22
Asukoht: Jüri

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas -kj- » 16 Veebr 2010, 10:46

Tean, lihtsalt pakkusin seda, müügi teemades midagi müüa ei saa ju :D
Koda on ka olemas 230F bensuka küljes.

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: 200-se vahepuka laager.

PostitusPostitas kirsipuu » 16 Veebr 2010, 11:28

-kj- kirjutas:Tean, lihtsalt pakkusin seda, müügi teemades midagi müüa ei saa ju :D
Koda on ka olemas 230F bensuka küljes.

](*,) Nagu enne juba ütlesin- diisli koda on teise poldiaugu mustriga...


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline